Saturday 14 March 2015

Siapa,Pelajar Terbaik SPM '2014' Sekolah KAMI?

1 comment:
Pelajar Terbaik SPM SMK Bandar Tasik Puteri Adalah Ahli Squad HIjrah!!!







  Alhamdulillah, Assalamualaikum kepada semua. Keputusan SPM yang telah diumumkan pada bulan 3 tahun 2015 baru-baru ini telah membuktikan beberapa pelajar iaitu ahli jemaah Squad Hijrah telah memperoleh kejayaan yang menakjubkan dan menitiskan air mata seluruh guru di SMK Bandar Tasik Puteri. Selain itu, salah seorang ahli Squad Hijrah yang berada di kelas 5 Sains Agama "2014" telah berjaya mengukir nama menjadi Pelajar Terbaik SPM!!! keputusan yang tidak dijangka ini telah menaikkan gred purata sekolah berbanding tahun sebelumnya. Hal ini, telah memecahkan krtikkan bahawasanya Squad Hijrah membebankan pelajar, sedangkan apa yang terbukti kini kebanyakkan ahli-ahli kami iaitu calon SPM "2014" berjaya menjadi BINTANG!!...

Ikuti kata-kata dari BINTANG.....




Muhammad Aniq Razin Bin Zulkifli



Adakah Squad Hijrah membantu anda dalam kejayaan akademik?

Aniq : "Squad Hijrah sangat membantu lebih-lebih lagi aktiviti-aktiviti Squad Hijrah yang merangkumi pelbagai aspek terutamanya dari segi kerohanian dan sedikit sebanyak dapat membantu saya dalam menangani cabaran dan dugaan dalam kehidupan"

Keputusan SPM anda?

Aniq : keputusan SPM saya 8A 1B



Muhammad Adib Farhan Bin Abdullah




Adakah Squad Hijrah membantu anda dalam kejayaan akademik?

Adib : "Alhamdulillah. Saya diberi kesempatan untuk mengetuai Squad Hijrah pada tahun 2013 dengan bimibingan Ustaz Izham dan bersama-sama rakan yang lain.
Prinsip saya dalam Squad Hijrah ialah :
'Leaders Are Learners'.  'The more you lead, the more your learn.
Teringat juga pesan seorang senior saya, 'Kepimpinan itu yang utama , tetapi bukan bermakna pelajaran itu yang kedua.
Subhanallah, Allah mengurniakan rakan - rakan juang yang sangat hebat dalam usaha saya untuk memperbaiki kelemahan diri bersama rakan-rakan yang lain".


Keputusan SPM anda?

Adib : 9A 1B (ramai lagi yang cemerlang sebenarnya)


Kini Tibalah Pelajar Terbaik SPM '2014' SMK Bandar Tasik Puteri.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Nur Izzati Binti Umar Zaman






Adakah Squad Hijrah membantu anda dalam kejayaan akademik?

Izzati : "Ya, Squad Hijrah membantu saya untuk terus kekal berusaha dan tidak mengenal erti putus asa dalam apa jua saya lakukan"

Keputusan SPM beliau sudah pasti dan tidak bukan....


11 A !!!


Semoga menjadi satu inspirasi kepada semua calon SPM yang akan datang. :D






1 comment:

 
back to top